server = INT06WEB01
Şimdiye dek pek çok cazcı ile gerçekleştirdiği çalışmaları zevkle dinlemiş olduğumuz önemli davulcularımızdan ve İstanbul Bilgi Üniversitesi müzik bölümü öğretim görevlilerinden Cengiz Baysal'ın "Yıldızların Üstünde" albümü dinleyiciye ilginç bir müzikal deneyim vaat ediyor.
İsmini, Hollywood'daki meşhur sanatçıların adlarının yıldızlı taşlar üzerine işlendiği yolda ilerlerken Baysal'ın aklına gelen ve davulcuya ailesini, arkadaşlarını, Türkiye´yi hatırlatan bir melodiden alan albüm, Sibel Gürsoy´un güçlü vokaliyle harmanlanırken "Küçük Güzellik" parçası ile başlıyor. Sibel Gürsoy´un vokali bu parçaya mistik bir hava katıyor.
İkinci parça "Blues 99" ise belki de albümün dinamik parçalarından biri. Türkiye'nin en önemli trompetçilerinden İmer Demirer´in "sound"u ve yer yer tekrarlanan şaşırtıcı ritmik değişimler ruhunuzu bambaşka diyarlara sürükleyecek bir atmosfer yaratmada bir hayli başarılı.
Albüme ismini veren parçaya sıra gelindiğinde Cengiz Baysal'ın davulunun hazırladığı altyapının üzerine Serkan Özyılmaz, kolay kolay unutamayacağınız "Yıldızların Üstünde" melodisini giriyor. Romantik bir girişin ardından Baysal ile birlikte gerilimi yavaş yavaş artıran Özyılmaz'ın solosunun hemen ardından Ercüment Ateş'in gitarı da benzer havada devam ediyor.
Takip eden parça "Rüzgarın Oğlu" ancak isminin çağrıştırdığından farklı olarak yumuşak, sakin bir parça. Bas ve gitar soloların dikkat çektiği parçayı Cengiz Baysal davulu ile adeta bir lokomotif gibi sürüklüyor.
Beşinci parça olan "The Snooze"dan sonra albümün hem ismen hem de müzikal olarak en ilginç parçalarından biri olan "Altılı Ganyan" başlıyor. Baysal bu parçada imzası sayılabilecek davul stiline bir örnek daha veriyor ve bir ritimden diğerine kendisine özgü bir ustalıkla geçiveriyor.
"Yedi Beni", piyanonun ve zillerin ağırlıklı olduğu, klasik caz "sound"una yakın romantik bir parça olarak dikkat çekiyor. Albümün en uzun parçasında Serkan Özyılmaz´ın piyanosunun yanı sıra İlker Özalp´in bas solosu da kayda değer.
Sıradaki parçanın ismi "Uğurlu Sayım". İmer Demirer'in harika trompeti bu parçaya da hayat katıyor.
Albüm "Altılı Ganyan"ın ikinci ayağı ile kapanıyor…
Albüm İçeriği
|