Sepetinizde Ürün Bulunmamaktadır.


Kurumlar Sosyolojisi

Kurumlar Sosyolojisi

Kurumlar Sosyolojisi

Kurumlara Başlangıç Çerçevesinde Bir Çalışma

0/10 - 0 Kişi FAVORİLERİME EKLE
Yayınevi :

Açılım Kitap

Standart Teslimat
22 - 24 Ekim
* 75 TL üzeri bedava!
  • 75 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo bedava!
  • Barkod: 9789944105378


Sosyolojinin bütün konuları genel olarak üç noktada toplanabilir; Sosyal kişilerin ne oldukları (sosyal alan), sosyal kişilerin ne yaptıkları (kültürel olan ), sosyal kültürel bütünün tanınması.

Birincisi salt toplumsal, ikincisi kültürel, üçüncüsü ise ikisinin birlikte işleyişini ifade eder. Sosyal kişiler genel olarak kategori, yığın, grup, birlik, topluluk ve toplumlardır. Kültürel olan ise örüntü, roller, sosyal süreçleri ve kurumları ihtiva eder. Bu alanın en belirgin sosyolojik birimi ise, kurum'dur. Esasen kurum, maddi- manevi toplam kültürün birbiriyle irtibatlı üniteleridir, bir toplumdaki kurumlar ağı kültürü meydana getirir. Sosyal kültürel olarak nitelendirilen üçüncü kısım ise sosyal kültürel birlikte ortaya çıkan sosyal varlık ve olguların değer, değişme, sosyal kontrol, sapma, bütünleşme gibi işleyişe ilişkin sorunları içine alır.

Kurumlar sosyolojisi başlığını taşıyan bu metin esas itibariyle aynı adı taşıyan dersimizin notlarından derlenmiş, referansları tekrar gözden geçirilerek nihai şekli verilmiştir. Eser kurumsal düzlemi tanıttıktan, yani kurumlarla ilgili genel bir bilgi verdikten sonra altı temel kurumu en belirgin çizgileriyle tanıtmayı amaçlamaktadır.



Sayfa Sayısı: 288

Baskı Yılı: 2015


Dili: Türkçe
Yayınevi: Açılım Kitap

Sayfa Sayısı : 288

İlk Baskı Yılı : 2013

Dil : Türkçe

Yorumlar 0

Henüz yorum yapılmadı!

x

İnternet sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz ve internet sitemize yapacağınız ziyaretleri kişiselleştirebilmek için çerezlerden faydalanıyoruz. Dilediğiniz halde çerez ayarlarınızı değiştirebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız