Kütleçekim-Ağır Bir Konu Üzerine Kısa Gezinti

Yazar: A. Zee
Yayınevi : Ginko Bilim
14 Nisan - 19 Nisan
  • 125 TL üstü standart teslimatlı siparişlerde kargo bedava!

Kütleçekim-Ağır Bir Konu Üzerine Kısa Gezinti Kitap Açıklaması

Kütleçekim, Einstein’ın kütleçekim kuramı üzerine yazılmış büyüleyici ve olağanüstü bir kitap. Einstein’ın yüzyıl önce öngördüğü kütleçekim dalgalarının keşfiyle başlayan A. Zee, bize Einstein’ın kütleçekim kuramının derinliğini tanıtmadan önce fiziğin önceki köşe taşlarının, özellikle Newtoncı kütleçekimin ve elektromanyetizmanın özetini sunuyor. Bugün kuramsal fiziğin en yüce ülküsü, geçtiğimiz yüzyılın muazzam başarılarının, yani Einstein’ın kütleçekim kuramı ile kuantum fiziğinin evliliğini sağlamaktır. A. Zee bu çabayı herkesin anlayabileceği şekilde, içine mizah katarak harika bir şekilde aktarıyor. Şiddetle tavsiye edeceğim bir kitap.

– Murat Günaydın, Penn State Üniversitesi, Kütleçekim ve Kozmos Enstitüsü, Temel Kuram Merkezi Direktörü

Kütleçekim hakkında bilgi almak istiyorsanız birkaç denklem gözünüzü korkutmuyorsa bu kitap sizi konunun derinliklerine ulaştıracak.

- John Gribbin, Wall Street Journal

Einstein’ın genel görelilik kuramından başlayan kitap, kütleçekim dalgalarının keşfine kadar bütün konuları özetliyor ve kara madde ile kara enerjinin gizemlerini özetliyor.

- Liz Else ve Simon Ings, New Scientist

Zee bu kitabında ne çok popüler ne çok teknik bir yol izleyerek kütleçekim konusunu herkesin anlayabileceği bir dille aktarıyor.

- Jeff Foust, Space Review

Kütleçekim, başlangıç için harika bir kitap. Zee kolay okunan ve eğlenceli bir yazar.

Ebat : 13,5 x 21