Sepetinizde Ürün Bulunmamaktadır.


Siyasi Coğrafya Açısından Türkiye'de Demiryolu Ulaşımı

Siyasi Coğrafya Açısından Türkiye'de Demiryolu Ulaşımı

Siyasi Coğrafya Açısından Türkiye'de Demiryolu Ulaşımı

0/10 - 0 Kişi FAVORİLERİME EKLE
Yayınevi :

Anı Yayınları - Siyaset Dizisi

Standart Teslimat
28 - 04 Aralık
* 100 TL üzeri bedava!
  • 100 TL üstü standart teslimatlı siparişlerde kargo bedava!
  • Barkod: 9789944474887


Osmanlı'nın yıkılmasından sonra kurulan Türkiye Cumhuriyeti, demiryollarını kendi toplumsal ihtiyaçlarına göre yeniden şekillendirmiş, doğu-batı ve kuzey-güney arasında ana bağlantı noktaları oluşturmuş, bu hatların yapımında daha çok ulusal sermayeyi kullanmış ve İkinci Dünya Savaşı'na kadar demiryollarını ulusal politikalarının temeline koymuştur. Ancak İkinci Dünya Savaşı sonrasında ise dünya ABD ve Rusya'dan oluşan iki kutuplu bir merkeze dönüşmüş, Türkiye, ABD tarafında yerini almış, petrol ve buna bağlı otomobil kartellerine sahip bu ülkenin etkisi altında kalarak demiryolu politikasından vazgeçmiştir. Ayrıca 1970'lerden sonra yaşanan petrol krizleri ve demiryollarında yüksek hızlı tren uygulamalarının başlamasıyla Batı'da yeniden önemli bir değer haline gelen ve 21. yüzyılda küresel sömürünün tekrar aracı olmaya aday demiryolları, 19. yüzyılda olduğu gibi gelişimin en önemli unsuru şekline getirilirken, gerekli donanımdan büyük ölçüde yoksun Türkiye ise hızlı tren uygulamalarına geçmekte geç kalsa da, küresel demiryolu ulaşım koridorlarında etkili bir biçimde yer alabilmek amacıyla çaba sarf etmektedir.
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 306

Baskı Yılı: 2010


Dili: Türkçe
Yayınevi: Anı Yayınları

İlk Baskı Yılı : 2010

Dil : Türkçe

Yorumlar 0

Henüz yorum yapılmadı!

x

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.