Sepetinizde Ürün Bulunmamaktadır.


Sosyal Medya Araştırmaları 3

Sosyal Medya Araştırmaları 3

Sosyal Medya Araştırmaları 3

Göz(et)lenen Toplumdan Göz(et)lenen Bireye

0/10 - 0 Kişi FAVORİLERİME EKLE
Yayınevi :

Çizgi Kitabevi

Standart Teslimat
23 - 25 Ekim
* 75 TL üzeri bedava!
  • 75 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo bedava!
  • Barkod: 9786059706575


Gelişen iletişim teknolojileri ile birlikte internet, günümüzde bireysel ve toplumsal değişimi/dönüşümü en çok etkileyen bir iletişim ortamı olarak kendini hissettirmektedir. Etkileşimli web adı verilen Web 2.0, bireyleri sanal uzamın bir parçası konumuna sokmuştur. Paylaşımın güç kazandığı günümüz dünyasında internet ve sağladıkları, sadece hız kazandıran bir iletişim ortamı olmanın ötesinde; Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Periscope gibi ön plana çıkan ağlarla paylaşımın niteliğinin de değiştiği sosyal medya ortamlarını ortaya çıkarmıştır. Etkileşimli web teknolojisi sosyal medyanın ortaya çıkmasını ve gelişim göstermesini sağlamıştır. Bugün gerek Türkiye'de gerekse dünyada, sosyal medya, etkisini giderek arttırmakta ve gündem belirleme konusunda kite iletişim araçları arasında en üst sıralarda yer almaktadır. Sosyal medyanın bu denli etkin bir role sahip olması asla tesadüfi değildir. 1960'lı yıllarda Kanadalı iletişim bilimci Marshall McLuhan'ın ortaya atmış olduğu global köy kavramı günümüzde sosyal paylaşım ağları aracılığıyla yeniden hayat bulmuş, reel ve sanal ayrımı ortadan kalkmıştır.

Bireylerin sosyal medyada gerçekleştirmiş olduğu paylaşımlar diğer kullanıcılar tarafından takip edilmekte ve birey, içine girmiş olduğu sanal ortamda sürekli gözetim altında tutulmaktadır. Burada dikkat çekilmesi gereken nokta bireyin bilinçli olarak kişisel bilgilerini sanal ortamda diğer kullanıcılara aktarmasıdır. Artık sosyal medya Jeremy Bentham'ın inşa ettiği "panoptikon" modelinin günümüze yansımış hali durumundadır. Her bir bireyin birer "panoptikon" oluşturduğu bir dünyayı yaşamaktayız artık.

Elinizdeki kitapta sosyal medyayı farklı açılardan irdeleyen 15 özgün çalışma yer almaktadır. Çalışmalarda sosyal medya sosyolojik, kuramsal, sanatsal, hukuksal, eğitim ve kitle iletişimi açılarından irdelenmiştir.
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 436

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: Çizgi Kitabevi

Sayfa Sayısı : 436

İlk Baskı Yılı : 2016

Dil : Türkçe

Yorumlar 0

Henüz yorum yapılmadı!

x

İnternet sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz ve internet sitemize yapacağınız ziyaretleri kişiselleştirebilmek için çerezlerden faydalanıyoruz. Dilediğiniz halde çerez ayarlarınızı değiştirebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız