Zihnin Gölgeleri

Alfa Yayıncılık

Stokta Yok
  • Ürün geçici olarak temin edilememektedir.

Penrose Zihnin Gölgeleri'nde yapay zekâya yönelik çok güçlü bir taarruz düzenliyor. Bu kapsamlı çalışmasında beynin bilinçli faaliyetinde hesaplamanın ötesinde bir şeyin olduğu ve bunun günümüz bilimiyle açıklanamayacağı sonucuna varan Penrose, bu tezini destekleyen güçlü bir savunma sunuyor. Modern bilim alanında derin bir yarık açmaktan çekinmiyor, Gödel'in teoreminin işaret ettiği sonuçlardan beynin mikrobiyolojisine dek birçok alanı inceleyerek bilinçli düşünmenin salt hesaplamayla yeterince simüle edilemeyecek olan bileşenleri içermek zorunda olduğu fikrini temellendiriyor. Zihnin Gölgeleri bilinç olgusu gibi şu anki fiziksel betimlemelerimize yabancı bir şeyi kapsayabilmesi için fiziğin geçirmesi gereken değişikliklere dair göz kamaştırıcı bir yaklaşım sunuyor.

"[Roger Penrose] yaşayan en büyük fizikçilerden biri... Nefes kesici bir kapsam ve zenginliğe sahip bir eser... Kitabı bitirdikten sonra edinilen yeni metafizik perspektif nedeniyle heyecanlanmamak mümkün değil."
-The Wall Street Journal-

"Bu yeni kitabı okumak müthiş sürükleyici ve zihin açıcı bir deneyim... Ortalama bilim okurlarının... kitabın içerdiği olağanüstü kapsam ve genişlikten gözlerinin kamaşmaması mümkün değil."
-Nature-