Nasıl Sipariş verebilirim?
 

Alışveriş yapmak için üye girişi yapmalısınız. Sipariş vermek için aşağıdaki adımları izlemelisiniz.

1. İncelediğiniz ürünü sepetinize ekleyiniz.

2. “Sepetim” sayfasında ürün bilgilerinizi kontrol ediniz. Değişiklik yapmak istediğiniz alanlar varsa güncelleyiniz.

3. Ödeme yapmak için “SATIN AL” butonuna basınız.

4. Teslimat ve fatura adresinizi seçiniz. “Yeni Adres Ekle” seçeneği ile farklı bir teslimat adresi girebilirsiniz.

5. “Kargo teslim adresi, fatura adresi ile aynı.” seçeneğini tıkladığınızda, teslimat adresinize fatura kesilecektir.(E-Fatura mükkellefiyseniz, faturanız sistem üzerinden gönderilecektir.)

6. Farklı bir adres ve kişiye/kuruma fatura kesilecek ise; tiki kaldırmanız gerekmektedir. Bu durumda yeni adres bilgilerini ekleyebilirsiniz.

7. Siparişi tamamla butonuna basarak “Ödeme” sayfasına gelerek ödeme tipini seçiniz.

8. “Mesafeli Satış” ve “Ön Bilgilendirme” kabul sözleşmelerini onayladıktan sonra “SİPARİŞİ TAMAMLA” seçeneği ile siparişinizi sonlanlandırınız.

Sipariş hakkında nasıl bilgi alabilirim?
 

Siparişinizin durumunu “Hesabım” menüsünden “Sipariş Bilgilerim” sayfasından öğrenebilirsiniz.

Siparişime ürün ekleyebilir miyim?
 

Onayladığınız siparişinize daha sonradan ekleme yapılamamaktadır.

Siparişimi hediye paketi yapabilir misiniz ve hediye notu ekleyebilir miyim?
 

Evet. Sepetinize gidiniz ve “Hediye Paketi Yap” butonuna basınız. Ekrana gelen kutucuğa hediye notunuzu yazınız ve “kaydet”ı tıklayınız. (en çok 275 karakter)

Hediye paketi ücretsiz mi?
 

Hediye paketi servisimiz ücretlidir. 4,99 TL kaşılığında hediye paketi yaptırabilirsiniz.

Yurtdışından sipariş verebilir miyim?
 

Sitemize yurt dışından da sipariş verebilirsiniz.

Siparişin parçalı olarak gönderilmesi ne demektir ve neden yapılmaktadır?
 

Sizi daha fazla bekletmemek adına stokta olan ürünlerinizi sevk ederiz. Kalan ürünlerinizi ise ikinci gönderim ile kargoya teslim ederiz. Bu işlemden dolayı ek bir kargo ücreti alınmamaktadır.

Hediye çeki ve/veya hediye kartını siparişimde nasıl kullanabilirim?
 

Hediye çekinizi kullanmak için, ödeme sayfasına geldiğinizde, “hediye çeki kullan” butonuna basınız ve ilgili hediye çekinizi seçiniz. Daha önce mail adresinize tanımlanmış hediye çeki varsa ekrana gelecektir. Sepet tutarınız, hediye çekinden büyük ise, kalan tutarı istediğiniz ödeme tipi ile tamamlayabilirsiniz.

Ön siparişli yabancı kitap nedir ve nasıl satın alabilirim?
 

Ön sipariş hizmeti ile stoğu olmayan yabancı dildeki kitapları, yurtdışından size özel olarak temin ediyoruz. Yabancı dilde kitapları D&R üyeliği oluşturarak satın alabilirsiniz. Siparişiniz ortalama 28 gün için teslim edilir.

Ön siparişli yabancı kitap alışverişimde gümrük ve kargo masrafı öder miyim?
 

Gümrük ve kargo masrafı olmaksızın yalnızca satın almış olduğunuz kitabın ücretini ödersiniz.

Ön Siparişli yabancı kitaplarda teslimat süreçleri nasıl işler?
 

Kitabın gönderileceği yurtdışındaki anlaşmalı yayınevinden stok kontrolü sağlanır ardından stok var ise depoya sevk edilir ve ithalat süreci başlatılmış olur. Sipariş vermiş olduğunuz yabancı kitabın stoğu olmaması durumunda kitabın yurtdışından temin edilecek olması sebebiyle teslimat süresi değişiklik gösterebilir. Baskı tarihi belirsiz olması durumunda sipariş gecikmeli teslim edilebilir. Pazar kısıtı ve baskısı tükenme durumlarında ise sizlerle iletişime geçilerek ilgili durum aktarılır ve onayınız üzerine siparişiniz iptal edilerek ücret iadeniz sağlanır.

Ön siparişli yabancı kitaplarda teslimat neden gecikir?
 

Sipariş vermiş olduğunuz kitabın baskı tarihi belirsiz olması sebebiyle siparişinizde gecikme olabilir. Sizleri sipariş durumunuzla ilgili bilgilendiriyor olacağız.

e-Kitap Nedir ?
 

e-Kitap; tablet, telefon ve e-okuyucu gibi cihazlardan okuma deneyimi sunan dijital bir kitaptır.

KOBO nedir?
 

Kobo, e-okuyucu cihazları satan ve e-Kitaplarınızı e-okuyucu, tablet veya telefonlarınızda okuyabileceğiniz platform hizmeti sunan bir e-okuyucu markasıdır.

e-Kitabın avantajları nelerdir?
 

Dilediğiniz kitabı, baskısını beklemeden dilediğiniz an, dilediğiniz yerde, daha uygun fiyata okuyabilirken, aynı zamanda sürdürülebilir yaşama da katkı sağlayabilirsiniz.

Nasıl e-Kitap satın alabilirim?
 

Dr.com.tr’de D&R üyeliğinizin olması gerekmektedir. Dr.com.tr’ye D&R üyeliğinizle giriş yaparak, dilediğiniz e-Kitabı seçip sepetinize ekleyebilir ve sepetinizde satın alma seçeneğini tıklayarak, ödeme adımlarını takip edip, satın alabilirsiniz. Üye girişi yapmak için tıklayınız.

e-Kitap nasıl okuyabilirim?
 

1. Dilediğiniz e-Kitabı seçin ve sepete ekleyin.

2. Sepete gidin ve satın alma adımlarını takip ederek e-Kitabınızı satın alın (Eğer üye girişi yapmadıysanız bu aşamada üye girişi ekranına yönlendirileceksiniz.)

Tablet veya telefonunuzdan e-Kitap okumak isterseniz,

1. Google Play Store veya Appstore’dan “Kobo Books Okuma Uygulaması”nı cihazınıza indirin.
Uygulamanın “Giriş Yap” sayfasının sol alt kısımdaki “Oturum Açın” butonuna tıklayın. (“Google ile Oturum Açın” yerine belirtilen seçeneği seçmeniz gerekmektedir.)

2. “Oturum Açın” sayfasına yönlendirildiğinizde, sayfanın altındaki “Şunu kullanarak oturum aç D&R” butonuna tıklayın ve üyelik bilgileriniz ile giriş yapın.

3. Kobo uygulamanız içindeki kitaplarım bölümüne giderek, satın almış olduğunuz e-Kitaplarınızı görüntüleyebilir ve okumak istediğiniz e-Kitabı seçerek okumaya başlayabilirsiniz.

Kobo e-okuyucunuzdan e-Kitap okumak isterseniz,

1. Kobo e-okuyucu cihazınızı wifi’ye bağladıktan sonra, “Oturum Açın” sayfasına yönlendirildiğinizde, sayfanın altındaki “Şunu kullanarak oturum aç D&R” butonuna tıklayın ve üyelik bilgileriniz ile giriş yapın.

2. Açılan anasayfa ekranından, satın almış olduğunuz e-Kitaplarınızı görüntüleyebilir ve okumak istediğiniz e-Kitabı seçerek okumaya başlayabilirsiniz.

Web’de e-Kitap okumak istiyorsanız,

1. Kobo.com üzerinden D&R hesabınız ile giriş yaparak sitenin ana sayfasında, sağ üstte yer alan “hesabım” butonunun altındaki “e-Kitaplarım” seçeneğine tıklayarak kütüphanenize ulaşabilir, satın almış olduğunuz e-Kitaplarınızı görüntüleyebilir ve “şimdi oku” butonuna tıklayarak e-Kitaplarınızı okumaya başlayabilirsiniz.

e-Kitabı iade edebilir miyim?
 

e-Kitap iadesi olmayan bir dijital üründür. Ancak ürünün ayıplı olması halinde (içerik problemleri, teknik sorunlar vb) cayma hakkı kullanılabilir.

Satın aldığım e-Kitapları neden göremiyorum?
 

Satın aldığınız kitapları, kitaplığınızda görüntüleyememeniz durumunda, eğer D&R ve Kobo hesabınıza aynı e-posta adresi ile giriş yapıyorsanız, bu iki hesabınızı birleştirmeniz gerekir. Öncelikle Kobo hesabınızdan oturum açmalısınız. Kobo hesabınız açıksa aşağıdaki adımları izleyerek hesapları birleştirebilirsiniz.

1. Kobo.com’a giriş yapın.

2. Oturum’u açın.

3. “Hesabım” butonunun üstüne gelerek “Hesap Ayarları” butonuna tıklayın.

4. Sayfanın altındaki “Oturum Açma Seçenekleri” alanında, D&R hesabını bulun ve bu hesaba bağlan seçeneğine tıklayın.

5. Ortak hesap oturum açma bilgilerinizi girmek için ekrandaki talimatları izleyin.

6. Bir kez hesap birleştirdikten sonra “D&R ile Oturum Aç” seçeneği ile Kobo.com’a giriş yapabilirsiniz.

e-Kitabı satın aldıktan ne kadar süre sonra okuyabilirim?
 

e-Kitabın dijital bir ürün olması sebebiyle kargo beklemeden, kitabınızı satın alır almaz tablet, telefon ve e-okuyucunuzdan anında okuyabilirsiniz.

Kobo e-okuyucum olmadan da e-Kitap okuyabilir miyim?
 

e-Kitap okumak için e-okuyucunuzun olması zorunluluğu yoktur. Tablet ya da telefonunuza indirmiş olduğunuz Kobo e-okuyucu uygulamasından da e-Kitap okuyabilirsiniz.

e-Kitap Hediye Kartı nedir?
 

Sevdiklerinize ve kendinize hediye edebileceğiniz sadece e-Kitap satın alınmasını sağlayan belirli bakiyeler yüklenmiş sanal kartlardır.

e-Kitap Hediye Kartı nasıl satın alabilirim?
 

https://www.dr.com.tr/hediyekarti linkinden sağ tarafta yer alan “e-Kitap Hediye Kartı Seç” ikonuna tıklayarak, farklı baremlerdeki hediye kartlarını satın alabilirsiniz. Satın alma sırasında sorulan Gönderilecek Kişi ve Gönderilecek Kişinin e-Posta Adresi’nin doğru girmenizi rica ederiz. e-Kitap Hediye Kartı iadesi olmayan dijital bir üründür.

Faturanın kurumsal şirket adına kesilmesini istiyorum. Ne yapmayalım?
 

Siparişinizi oluşturma aşamasındayken “Ödeme” sayfasında yer alan “Fatura Adresi” bölümünden “+Yeni Adres Ekle” butonunu tıklayınız. “Adres Tipi”nizi “Kurumsal” olarak işaretleyiniz. Bu şekilde formu doldurunuz ve kaydediniz.

Verdiğim siparişin fatura bilgilerini değiştirebilir miyim?
 

Siparişiniz henüz kargoya verilmedi ise fatura bilgilerinizi değiştirebilirsiniz.

Sipariş ettiğim ürünler ile faturamın farklı adrese gelmesini istiyorum. Mümkün mü?
 

Evet. Siparişinizi oluşturma aşamasındayken “Ödeme” sayfasında yer alan “Kargo teslim adresi, fatura adresi ile aynı.” seçeneğini boş bırakmanız/tıklamamanız durumunda fatura ile ürünlerin farklı adreslere gönderilmesi sağlanacaktır.

Ürünlerim tarafıma ulaştı ancak faturam neden gelmedi?
 

Teslimat ve fatura adresiniz aynı olsa da “Kargo teslim adresi, fatura adresi ile aynı” seçeneğini işaretlemeniz gereklidir. Aksi halde faturanız ayrı olarak sevk edilmektedir.

Siparişim kaç günde teslim edilir? Teslimat seçenekleriniz nelerdir?
 

Siparişinizi oluşturduğunuz esnada “Teslimat Bilgileri” sayfasında sipariş teslim tarihi belirtilmektedir. Siparişiniz bu tarihe uygun olarak sevk edilecektir.

Siparişleriniz için Adrese Teslim, seçili il/ilçeler için Ertesi Gün Teslimat ve Teslimat Noktası olmak üzere 3 farklı teslimat seçeneği sunulmaktadır.

Siparişimin parçalı olarak tarafıma teslim edildiğini nasıl anlarım?
 

Tarafınıza teslim edilen ürün ya da ürünleri faturanızdan kontrol edebilirsiniz. Parçalı olarak gönderilen siparişlere ait faturaların alt kısmında henüz sevk edilmemiş ürünlere ait bilgilere ulaşabilirsiniz.

Ayrıca “Siparişlerim” sayfasından “Sipariş Detay” alanını tıklayarak sevk edilen ve henüz sevk edilmemiş olan ürünlerinize ait bilgileri görebilirsiniz.

Teslimat adresini ve/veya alıcı isimlerini değiştirebilir miyim?
 

Siparişinize ait teslimat adresini veya alıcı ismini faturanız kesilmeden hemen önce, iletişim kanallarından bize ulaşarak değiştirebilirsiniz.

Yurtiçi gönderilerde kargo ücret tutarınız nedir?
 

400 TL ve üzeri tutarındaki siparişlerinizde yurtiçi adresler için kargo ücreti alınmamaktadır.

400 TL altındaki siparişlerinizde ise yurtiçi adresler için kargo ücreti 54.90 TL’dir.

Ertesi Gün Teslimat hizmeti için kargo ücretine 30 TL ilave edilmektedir.

Yurtdışı kargo ücretleriniz nedir?
 

Siparişinizin içeriği ve bölgesine göre kargo ücreti değişmektedir.

Yurtdışından sipariş verdiğimde ek ödeme yapacak mıyım?
 

Söz konusu ürünün/ürünlerin alımı nedeniyle yasa, yönetmelik ve ilgili yasal düzenlemeleri uyarınca tahakkuk ettireceği gümrük vergisi, harç ve diğer masraflar, her türlü mali yükümlülük teslim alacak kişiye aittir.

Hangi ülkelere sevkiyat sağlıyorsunuz?
 

Teslimat adresi eklediğinizde ülke bölümünden seçeceğiniz her yere sevkiyat sağlanabilmektedir.

Siparişimin kargoya verildiğini nasıl öğrenebilirim?
 

“HESABIM” menüsünden “Sipariş Bilgilerim” butonunu tıklayınız ve siparişinizi görüntüleyiniz. Siparişiniz kargoya verildiğinde, ekrandaki “SİPARİŞ DURUMU” alanında “Kargoya Verildi” bilgisi yer almaktadır. “Kargoya Verildi” linkini tıkladığınızda ise sevkiyatınızın hangi aşamada olduğunu görebilirsiniz.

İkinci kere gönderdiğiniz kargo sevkiyatından kargo ücreti alıyor musunuz?
 

Hayır, ilave bir kargo ücreti alınmamaktadır.

“Hasar Tespit Tutanağı” nedir?
 

“Hasar Tespit Tutanağı” siparişinizin tarafınıza hasarlı ulaştığını tutanak altına alan bir evraktır. Tarafınıza ulaşan siparişinizi kontrol edip, siparişinize ait ürün ya da ürünlerin hasarlı olduğunu tespit etmeniz halinde hasarlı ürünler için “Hasar Tespit Tutanağı” doldurabilirsiniz. Tutanağı kargo personeli ile beraber doldurmalı ve imzalamalısınız.

Pudo teslimat noktası nedir?
 

Pudo siparişlerinizi 7/24 teslim alabileceğiniz bir kargo otomatıdır.

Pudo teslimat noktasına nasıl sipariş verebilirim?
 

Teslimat noktası servisi kapsamındaki ürünler için aktif konumdaki hizmet bölgeleri gösterilmektedir. Size en yakın Pudo noktasını seçerek siparişinizi verebilirsiniz.

Pudo teslimat noktasından siparişimi nasıl teslim alabilirim?
 

Paketin teslimat durumu ile ilgili bilgilendirme SMS’i kargomsende tarafından tarafınıza iletilir. Paket ilgili Pudo teslimat noktasına teslim edildikten sonra Kargomsende tarafından 5 haneli teslimat kodu iletilir.
İletilen kod ile paketinizi 3 iş günü içerisinde Pudo noktasından teslim alabilirsiniz. 3 iş günü içerisinde teslim alınmayan ürünler için iade süreci başlatılacaktır.

Pudo noktasından teslim için ek ücret öder miyim?
 

Teslimat noktası servisi için ek bir ücret talep edilmez. Standart kargo ücreti talep edilir. Eğer ücretsiz kargo ise ücret ödenmez.

Pudo noktası teslimatlarımda paketi teslim alırken problem yaşadığımda ne yapmalıyım?
 

Pudo noktasına ulaşan ve teslim alma sırasında problem yaşanan paketler için 0850 240 0 240 numaralı Pudo müşteri hizmetleri aranmalıdır. Pudo tarafından SMS olarak iletilen kod müşteri hizmetleri temsilcisi ile paylaşılmalıdır.

Yorumların yayınlanma kriterleri nelerdir?
 

D&R’da yer alan ürünleri değerlendirebilmek için bu ürünün üye tarafından satın alınmış olması gerekmektedir. Ürünler için yapılan yorumlar olumlu ya da olumsuz olmasına bakılmaksızın aşağıdaki kriterler açısından tarafımızca değerlendirilir.

•   Hakaret, argo ya da küfür içermektedir.

•   Kullanıcıya ya da farklı kişilere ait kişisel veri içermektedir.

•   Yorum içerisinde farklı sitelere yönlendirme yapılmaktadır.

•   Hukuka aykırı ifadeler içermektedir.

•   Anlaşılmayan ifadeler içermektedir.

Yukarıdaki kriterlere uygun olmayan içeriklerin tespit edilmesi durumunda, yorum ürün sayfasında yayınlanmaz. Yorumunuzun yayınlanamama nedeni hakkında tarafınıza bilgilendirme yapılacaktır.