Siparişimi nasıl iptal edebilirim?
 

Siparişinizin iptali için “İletişim” sayfasının “Bize Yazın” bölümünden “SİPARİŞ İPTAL” başlığını seçiniz. İlgili alanları doldurarak “GÖNDER” tuşuna basınız.

Siparişimde yer alan bir veya birkaç ürünü iptal edebilir misiniz?
 

Evet, istediğiniz sayıda ürünü iptal etmeyi talep edebilirsiniz.

Havale ile oluşturduğum ve henüz onaylanmayan siparişimi iptal edebilir miyim?
 

Siparişinize ait herhangi bir ödeme yapmadıysanız, oluşturduğunuz sipariş iptal olacaktır.

İptal edilen hediye çekimi aktif hale getirebilir miyim?
 

Hediye çekleri tek kullanımlıktır. İptal ettiğiniz siparişinizde hediye çeki kullanıldı ise aktif hale getirilmesini talep edebilirsiniz. “İletişim” sayfasının “Bize Yazın” bölümünden “Konu Başlığı”nı “KAMPANYA ve HEDİYE ÇEKLERİ İLE İLGİLİ SORULARINIZ” olarak seçiniz. İlgili alanları doldurarak “GÖNDER” tuşuna basınız. Talebiniz incelenerek işleminiz yapılacaktır.

İptal edilen siparişimde hediye kartı kullandıysam, iptal edilen tutar kartıma yüklenir mi?
 

Evet, kartınıza iade edilen tutar yeniden eklenecektir.

İptal talep ettiğim ürün/ürünler kargoya verilmiş ise ne yapabilirim?
 

Siparişiniz paketleme aşamasındayken iptal işlemi sağlanamamaktadır.Bu durumda siparişinizin sevkiyattan çekilmesini talep edebilir veya paket size geldiğinde kabul etmeyerek iadesini isteyebilirsiniz.

Aldığım ürünü iade edebilir miyim?
 

Ürünlerinizi teslim aldığınız tarihten itibaren “Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” ile “kusurlu/arızalı/bozuk olması halleri haricinde” 14 (on dört ) gün içinde sözleşmeden cayarak iade edebilirsiniz.
Yurtdışı teslimatlı siparişlerde cayma hakkı kullanılması durumunda kargo gönderi ücreti müşteriye ait olacaktır

İade şartlarınız nelerdir?
 

Ürünlerinizi cayma hakkı kapsamında iade edebilmeniz için orijinal ambalajında/kutusunda, tüm aksesuarları ile birlikte, varsa promosyon ürünü ile birlikte göndermeniz gerekmektedir. Orijinal ambalajı/ kutusu açılan ve kullanıcı hatası sonucu arızalı/kusurlu halen gelen ürünlerin iadesi kabul edilmez.

Ürün, hasarlı, kırık bir şekilde ulaştı ise ne yapabilirim?
 

Ürünü hasarlı, kırık bir şekilde teslim almanız durumunda, öncelikle bu durumu “Hasar Tespit Tutanağı” ile belgelemeniz gerekmektedir.

“Bize Ulaşın” bölümünden “ARIZALI ÜRÜNLERİNİZ İLE İLGİLİ SORULARINIZ” başlığını seçin ve ilgili alanları doldurarak “GÖNDER” tuşuna basın. Talebiniz tarafımıza ulaştığında süreçle ilgili size bilgi vereceğiz.

Hangi ürünleri iade edemem?
 

“Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler”e konu olan ürünlerin ambalajı açıldığı an ve kullanıcı hatası sonucu kusurlu/arızalı/bozuk hale gelen ürünlere iade işlemi yapılamamaktadır.

“Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” hangileridir?
 

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

İade ürünlerimi tarafınıza nasıl gönderebilirim?
 

Siparişlerim ya da sipariş detaylarım sayfasına ulaşarak, kargo şubesine teslim ve adresimden ücretsiz alınsın seçeneklerinden birini seçerek iade talebinizi oluşturabilirsiniz.

- Kolay iade menüsüne girin.

- İade ürünleri kargo şubesine teslim edecekseniz;

  • Kargo şubesine teslimi seçin.
  • İade talebini oluştur butonuna bastıktan sonra iade talebiniz oluşturulacaktır.
  • Ekranda görüntülenen kargo kodunu not alın.
  • Bu kod ile birlikte en yakın kargo şubesine ürünlerinizi ücret ödemeden teslim edebilirsiniz. Kargo kodunuz e-posta adresinize de iletilecektir. Bu kodla 7 gün içerisinde paketlediğiniz ürünlerinizi kargo şubesine teslim etmelisiniz.

- Adresimden ücretsiz alınsın seçeneği ile teslim edecekseniz;

  • Adresimden ücretsiz alınsını seçin.
  • İade talebini oluştur butonuna bastıktan sonra iade talebiniz oluşturulacaktır.
  • Kargo şirketi tarafından adresinizde ziyaret edileceksiniz. Ziyaret edileceğiniz tarih için kargo şirketi tarafından bilgilendirileceksiniz.
  • Paketlediğiniz ürünlerinizi kargo personeline teslim etmelisiniz.

Adresimden ücretsiz alınsın seçeneği sadece KARGOMsende tarafından teslim edilen siparişlerde ve belirli il ve ilçelerde geçerlidir.

İade etmek istediğiniz ürünleri, e-arşiv fatura ile birlikte göndermeniz/teslim etmeniz gerekmektedir.

İadeye gönderdiğim ürünleri nasıl takip edeceğim?
 

İade talebinizle ilgili durumu, Siparişlerim – İadelerim menüsünden takip edebilirsiniz.

Tutar hesabıma ne zaman geçer?
 

Geri ödemeniz ödeme yaptığınız bankaya iletilir. Para iadesinin kartınıza veya hesabınıza yansıması, bankanızın belirlediği süreye göre 3-8 iş günü arasında değişiklik gösterebilir.

Havale/EFT ile yaptığınız ödemenin geri ödemesi için Hesabım / IBAN Bilgilerim sayfasından IBAN bilginizi eklemeniz gerekmektedir.

Sanal hediye kartı ile yaptığınız alışverişlerin iadesi işlemleri için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

İadem kabul edilmez ise ne olur?
 

İadesi kabul edilmeyen ürünler, tarafınıza geri gönderilmektedir.

Ürün değişimi nasıl yapabilir miyim?
 

Satın aldığınız ürünlerin sitedeki başka bir ürün ile değişimi maalesef yapılamamaktadır.

Aldığım ürün, kusurlu/arızalı/bozuk olarak tarafıma geldi veya ürün sonradan kusurlu/arızalı/bozuk hale geldi, ne yapmalıyım?
 

“Bize Yazın” bölümünden “ARIZALI ÜRÜNLERİNİZ İLE İLGİLİ SORULARINIZ” başlığını seçiniz ve ilgili alanları doldurarak “GÖNDER” tuşuna basınız.. Talebiniz tarafımıza ulaştığında, ürünü/ürünlerinizi nereye göndermeniz konusunda yönlendirileceksiniz.

Kusurlu/arızalı/bozuk çıkması nedeni ile size gönderdiğim ürün(ler) için nasıl bir yol izliyorsunuz?
 

Tarafımızca teslim alınan ürünlerin öncelikle ambalajı ve aksesuarları kontrol edilmektedir. Garanti kapsamındaki ürünler yetkili servislerine, garanti kapsamındaki dışındaki ürünler ise incelenmek üzere tedarikçi firmalarına gönderilmektedir.

Kusurlu/arızalı/bozuk çıkması veya sonradan kusurlu/arızalı/bozuk hale gelmesi nedeni ile size gönderdiğim ürün(ler) için kargo ücreti alıyor musunuz?
 

Hayır.

Garanti kapsamındaki ürünlerin teknik servis süreçleri ne kadardır ve yasal süreç ne zaman başlar?
 

Garanti kapsamındaki ürünlerin Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği uyarınca azami tamir süresi 20 iş günüdür. Yasal süre, yetkili servise ürününüz ulaştığında başlatılmaktadır.

Kusurlu/arızalı/bozuk çıkan veya sonradan kusurlu/arızalı/bozuk hale gelen ürün/ürünler ile ilgili haklarım nelerdir?
 

Ürünün/ürünlerin ayıplı (kusurlu/arızalı/bozuk) olduğunun anlaşılması durumunda aşağıdaki haklara sahipsiniz.

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

d) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme.

Ancak bu haklardan birinin kullanılabilmesi için ayıbın varlığının tespiti gereklidir. Söz konusu üründe/ürünlerde bir ayıp mevcut mu, mevcutsa imalattan mı kaynaklandığı, yoksa kullanım hatasından mı kaynaklandığı yetkili servis veya tedarikçi firmalar tarafından saptanacaktır. Bu işlemin sonucuna göre eğer kullanım hatasından kaynaklı bir kusur/arıza/bozukluk bulunmamakta ise bu haklardan birini kullanabilirsiniz.

Garanti kapsamındaki ürünümü yetkili servise kendim gönderebilir miyim?
 

Evet. Dilerseniz ürününüzü yetkili servisine siz gönderebilirsiniz.

Garanti belgesini kaybettim. Teknik servise gönderilmek üzere, ürünümü tarafınıza gönderebilir miyim?
 

Maalesef hayır. “Garanti Belgesi Yönetmeliği” uyarınca faturalar garanti belgesi yerine geçmemektedir.

Sipariş verdiğim ürünlerin tamamı paketin içinden çıkmadı. Ne yapmayalım?
 

Öncelikle;

Faturanızdaki ürünlerle paketin içinden çıkan ürünleri kontrol edin.

Siparişiniz parçalı/kısmen gönderildi ise;

Faturada/irsaliyede yer alan ürünlerle paketiniz içinden çıkan ürünler aynı olacaktır. Ayrıca faturanızın/irsaliyenizin hemen alt tarafında “**Siparişinize ait diğer ürün(ler) tedarik sürecindedir.” şeklinde bilgi yer aldığını göreceksiniz. Bu durumda tarafınıza gelen paketi kabul edebilirsiniz.

Faturanızda/irsaliyenizde yer alan ürünlerin tamamı paketiniz içinden çıkmadı ise;

Durumu kargo elemanının şahitliğinde tutanağa geçirmelisiniz ve ilgili tutanağı bilgi@dr.com.tr adresine göndermelisiniz. Mailiniz tarafımıza ulaştığında ürününüz/ürünleriniz tarafınıza sevk edilecek aksi halde bedel iadesi sağlanacaktır.

“Faturada/irsaliyede yer alan ürünler ile paket içinden çıkan ürünler farklı, ne yapmayalım?
 

Tarafınıza gelen ürün/ürünler size ait değil ise; paketi kabul etmeyerek kargo görevlisine teslim ediniz ve bu durumu iletişim sayfamızdan bize bildiriniz. Veya (0850) 266 06 06 no’lu Müşteri Hizmetleri numaramızdan destek alabilirsiniz.