Cihaz Koruma Sigortası

Ürünlerinizi Risklere Karşı Koruyun

Teminatlar

Cihaz Koruma Paket Sigortası teminatları, GIG Sigorta tarafından sağlanmakta olup 3 farklı teminatı içeren bir paket sigorta ürünüdür;

Kazaen zarara uğrama hasarları
Ani ve beklenmedik durum karşısında, ürünün kaza ile hasara uğraması

Sıvı temas hasarları
Sıvı teması kaynaklı hasarları kapsamaktadır.

Elektrik Voltaj sigortası teminatı
Rutubet, nem ve tozlanma kaynaklı hasarları vb. kapsamaktadır.

Hırsızlık sigortası teminatı
Kapalı bir ortamdan zorlama, şiddet, tehdit, yaralama, öldürme ve/veya anahtar uydurma yöntemi ile çalınması (hırsızlık) sebebiyle oluşacak zararla

Hasar Durumunda
Sigorta teminatlarından faydalanılabilinmesi için hasar ve çalınma durumunda gecikmeksizin 0850 252 52 62 numarasından GIG Sigorta Çağrı Merkezi ile irtibata geçilerek hasar bildiriminde bulunulması gerekmektedir.

 

Cihaz Koruma Paket Sigortası SSS

1. Cihaz Koruma Paket Sigortası nedir?
 

GIG Sigorta ve D&R ortaklığı ile sunulan 3 farklı teminatı içeren paket sigorta ürünüdür.

Uzatılmış Garanti: Ürün için üretici veya ithalatçı firma tarafından verilen yasal garanti süresinden sonra üründe üretici hatasından dolayı meydana gelebilecek işçilik ve mekanik kusurlar için doğan zararlara karşı geçerli olmaktadır.

Elektrik Voltaj Arızaları: Sözleşmede belirtilen Elektrik, Rutubet ve Tozlanma Arızaları sigorta başlangıç ve bitiş tarihleri ile sınırlı olmak üzere kapsam dâhilindeki ürünün; rutubet, nem ve tozlanma kaynaklı hasarları ile elektrik kesilmesi, elektriğin gidip gelmesi, voltajın alçalıp yükselmesi veya yanlış voltaj yahut akımdan doğan hasarlarını kapsamaktadır.

Kazaen Zarara Uğrama: Sigortalıya, kazaen zarara uğrama, Elektronik Cihaz Sigortası Genel Şartları kapsamında ve sigortalı sıfatıyla poliçede belirtilen koşullar çerçevesinde yararlanma hakkı tanımaktadır.

Hırsızlık:Hırsızlık Sigortası Genel Şartları’nın A.1. maddesinde belirtilen;

  • Kırma, delme, yıkma, devirme ve zorlama ile girilerek,
  • Gizlice girip saklanarak veya kapanarak,
  • Araç, gereç veya bedeni çeviklik sayesinde tırmanma veya aşma suretiyle girilerek,
  • Kaybolan, çalınan veya haksız yere elde edilen asıl anahtarla veya anahtar uydurarak veya başka aletler ve şifre yardımı ile kilit açma suretiyle girilerek,
  • Öldürme, yaralama, zor ve şiddet kullanma veya tehdit yolu ile yapılan hırsızlıkları kapsamaktadır.
2. Cihaz Koruma Paket Sigortası ne zaman alınabilir?
 

www.dr.com.tr üzerinden sigortalanabilir elektronik cihaz satın alma esnasında ürün ile birlikte sepete ekleyip satın alabilirsiniz.

3. Müşteri istediği tamirhaneyi kullanabilir mi?
 

Hayır. Sigorta kapsamında GIG Sigorta tarafından belirlenmiş yetkili servisler dışında başka bir servis kullanılamaz.

4. Cihaz tamir edildiğinde Cihaz Koruma Paket Sigortası sona mı erecek?
 

Hayır. Cihaz Koruma Paket Sigortası kapsamı içerisinde müşteriler bütün hizmetlerimizden ürünün orijinal alış fiyatı ile sınırlı olmak üzere sınırsız yararlanabilmektedir. İlk sene için ise ürün fatura bedelinin %70’ı ile sınırlı olmak üzere tamir hizmetini alabilirler.

5. Cihaz tamir edilemezse ne olacak?
 

Ürünün Satın alındığı İlk Yıl Kazaen Zarara Uğrama Sebebi ile Meydana Gelen Hasarlarda

Kazaen zarara uğrama nedeni ile ürünün satın alındığı ilk yıl ortaya çıkan zararlarda eğer ürün tamir edilemez veya tamir edilmesi ekonomik olarak uygun bulunmaz ise bu durumda, müşteriye %30 muafiyetli olarak düzenlenmiş D&R alışveriş çeki verilir.

Uzatılmış Garanti Sürecinde Meydana Gelen Arızalarda

Uzatılmış Garanti kapsamı dahilinde meydana gelen tamir edilemeyen veya tamiri ekonomik bulunmayan ürünler için müşteriye ürünün ilk satın alma bedeli (azami fatura bedeli) kadar alışveriş çeki verilmektedir.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

Alışveriş çeki verildiğinde Cihaz Koruma Paket Sigortası sonlanmaktadır.
Alışveriş çeki GIG Sigorta A.Ş.’nin hasar departmanının incelemesi sonrasındaki onay ile verilmektedir.

6. Cihaz Koruma Paket Sigortası, cihazla birlikte verilen aksesuarlar için de geçerli mi?
 

Hayır, aksesuarlar için geçerli olmamaktadır.

7. Ticari kullanım nedir?
 

Sahibi olunan cihazın kim tarafından kullanıldığı ve kar amaçlı kullanılması ticari kullanımı belirlemek açısından önemlidir. Örneğin; Mobil cihazın, kiralanarak üzerinden kar elde etme amacı ile kullanım, ticari kullanıma örnektir.

8. Poliçe şirket adına kesilirse ticari amaçlı kullanıma girer mi?
 

Hayır, Cihazın kullanım amacı, cihaz üzerinden kar elde etme amacı olmadıkça, ticari amaçlı kullanım olarak değerlendirilmeyecektir.

9. Cihaz Koruma Paket Sigortası yurtdışında da kullanılabilir mi?
 

Sigortalının, cihazı geçici olarak yurtdışına çıkarması durumunda, sadece Türk gümrük kapısından çıkışı takiben birbirini takip eden 30 gün süre ile sınırlı olarak sigortalıya teminat sağlar. Cihaz onarım işlemleri Türkiye sınırları içerisinde gerçekleşmektedir.

10. Cihaz Koruma Paket Sigortası poliçesi kaybedilirse iptal mi olur?
 

Hayır. Sigortalı TCKN / VKN numarası ile GIG Sigorta çağrı merkezini arayarak işlemlerini gerçekleştirebilirler.

11. Cihaz Koruma Paket Sigortası poliçesi iptali kim tarafından ve nasıl gerçekleştirilebilir?
 

Poliçe satın alındıktan 14 gün içerisinde D&R tarafından iptal edilebilir.

12. Cihaz üretici yetkili servisi tarafından DOA kapsamında yeni cihaz ile değişirse Cihaz Koruma Paket Sigortası sona erer mi?
 

Hayır, ancak müşteri hasar / arıza durumunda mutlaka GIG Sigorta’ya değişim raporunu sunmalıdır.

13. Hırsızlık teminatı kapsamından hangi durumlarda faydalanılabilir?
 

Hırsızlık Sigortası Genel Şartları A.1 maddesinde belirtilen zararlar kapsam dahilinde değerlendirilir. Hırsızlık kapalı bir ortamdan (ev,iş yeri, araç) gerçekleşmesi durumunda o ortama zorlamayla girilmiş olması ve bu zorlama ibaresinin olay yeri görgü tespit tutanağında mutlaka bulunması gerekmektedir. Açık alanlar ve kamuya açık alanlarda gerçekleşen hırsızlık olaylarında mağdur kişinin ya fiziksel zarara uğramış olması ya da cihazın tehdit, kaba güç, silah zoruyla yitirilmiş olması durumlarında olay yeri görgü tespit tutanağı ve müşteki ifade tutanağı ile ispatlanması gerekmektedir.

14. Tüm kullanıcı kaynaklı hasarlar kapsam dahilinde midir?
 

Hayır. Poliçe başlangıç tarihinden itibaren 1 yıl boyunca meydana gelen kazaen zarara uğrama ve hırsızlık hasarlarını, Elektronik Cihaz Sigortası Genel Şartları ve Hırsızlık Sigortası Genel Şartları ve poliçe özel şartları dahilinde kapsamaktadır. Yetkisiz müdahale ve kasıtlı verilen zararlar teminat kapsamında olmayıp, kapsam dışı haller için Elektronik Cihaz Sigortası Genel Şartları ve Hırsızlık Sigortası Genel Şartlarını inceleyiniz.

15. Sigorta bedelini nereden öğrenebilirim?
 

Satın alacağınız ürün penceresinde satın al butonun alt kısmında sigorta seçeneklerinin olduğu alandan fiyat bilgisini öğrenebilirsiniz.

16. Hasar meydana gelmesi durumunda müşterinin ne yapması gerekir?
 
  • Hasar meydana geldikten sonra gecikmeksizin 0850 252 52 62 numaralı telefon aranarak, hasarın nasıl oluştuğuna dair beyan verilir. TC No veya Poliçe no ile hasar kaydını oluşturur.
  • Cihaz, PTT ile doğrudan Hasar Operasyon Merkezi’ne gönderilir.
  • Onarılan cihaz PTT kargo ile ücretsiz bir şekilde müşterinin adresine teslim edilir
  • Cep telefonu çalınmalarında 5809 sayılı Kanunun 58. maddesi uyarınca E-devlet kapısı üzerinden (www.turkiye.gov.tr) sisteme girilerek kayıp/çalıntı ihbar bildirimi bölümünden (https://www.turkiye.gov.tr/btk-kayip-calinti-ihbar-bildirimi) ihbar yapılmalıdır. Ayrıca BTK Tüketici İletişim Merkezi’nin (120) aranması suretiyle de ihbar işlemleri gerçekleştirilebilir.
17. Onarım süresi ne kadardır?
 

Onarımlar, GIG Sigorta A.Ş.’nin yetkilendirdiği servis merkezleri tarafından yasal süre olan yirmi (20) iş günü içinde gerçekleştirilecektir