Kütle - İlk Madde, Bilim Tarihinin En Büyük Avı

Yazar: Ian Sample
Çevirmen: Sami Oğuz
10 - 13 Haziran
  • 100 TL üstü standart teslimatlı siparişlerde kargo bedava!
  • Barkod: 9786055381981

21. Yüzyılın en büyük keşfi
Doğanın en temel gizemlerinden biri, cisimlerin neden ağırlığı olduğu ya da ağırlığa neden olan şeyin ne olduğudur.

Peter Higgs, bu gizemi 1964 yılında tesadüfen çözdü. Higgs, evrenin her yerine yayılan, görünmez bir alan olduğunu öne sürüyordu. Zamanın başlangıcında bu alan hareketsizdi, ama yeni doğan evren genişleyip soğudukça bu alan canlandı ve varlığını hissettirdi. Böylece, maddenin yapı taşları ağırlıksız olmaktan ağır(lıklı) olmaya başladı ve kütlesiz olan kütleli hâle geldi.

CERN'deki Büyük Hadron Çarpıştırıcı, Peter Higgs'in kuramsal düzeyde öne sürdüğü bu alanın yapısını kesin olarak ortaya çıkarmak için tasarlandı. Bu makine aracılığıyla evrenin oluşumunu sağlayan kozmik etki, yani büyük patlamanın ilk anlarındaki koşullar yeniden yaratılacak ve ilk madde keşfedilecekti.

Peter Higgs'in kuramsal düzeyde çözdüğü bu gizem, bilim tarihinde en heyecanlı ve en uzun soluklu avın başlamasına neden oldu. Ian Sample, Kütle, İlk Madde: Bilim Tarihinin En Büyük Avı kitabında soluk soluğa yaşanan ve sonunda başarıyla taçlanan bu parçacık avının hikâyesini anlatıyor. Anlaşılır bir dille yazılmış ve bir roman tadında okunan Kütle, bilimsel keşif ve araştırma süreçlerine, bilim tarihine ve evrenin oluşumuna ilgi duyan herkesin kesinlikle okuması gereken bir kitap.

"Bu kitabı okuyun ve bilim tarihindeki en heyecanlı keşfin son sahnesini izleyin,"