Şifresi Çözülmüş Bir Yaşam

Benim Genomum: Benim Yaşamım

Yazar: J. Craig

Odtü - Kültür Yayınları

31 Ekim - 06 Kasım
  • 100 TL üstü standart teslimatlı siparişlerde kargo bedava!

Geçen yüzyılın olağanüstü bilimsel başarıları arasında belki de hiç biri, hem teknik ihtişamı ve hem de geleceğimiz için taşıdığı anlam ile, insanın genetik şifresinin çözülmesi ile yarışamaz. Bu gelişme, türümüzün işleyişini ve bireysel genetik donanımımızın özelliklerini en karmaşık yönleriyle keşfedeceğimiz, sağlık ve tıp alanında yeni yaklaşımlar müjdeleyen, insanın gelişiminde bize devredilen biyolojik mirası kader olarak kabul etmek zorunda olmayacağımız yepyeni bir aşamayı işaret etmektedir. Şifresi Çözülmüş Bir Yaşam, insan genetik şifresini ortaya çıkartmak için, sahip olduğu yaratıcılık, azim, beceri ve sezgi ile alışılagelmiş akla meydan okumuş ve kendisini eleştirenleri yenmiş olan adamın anlatımıyla, tarihimizdeki bu eşsiz kilometre taşının hikâyesidir.

California'da büyüyen Craig Venter, derslerine çok az, tahsilini tamamlamaya ise daha da az ilgi duyan, başarısız bir öğrenciydi. Zorunlu askerlik zamanı gelip bir donanma sıhhiyecisi olarak Vietnam'a gidince bilime ve tıbba karşı ilgi duymaya başladı, dönüşte eğitimine yeniden başlayarak üstün dereceler elde etti ve kendisine yetenekli ve sözünü sakınmayan bir bilim adamı olarak tanındı.

Şifresi Çözülmüş Bir Yaşam'ın son sayfalarında belirttiği gibi, Craig Venter bu temelin üzerine atmosferin ve okyanusların genomunu araştırmak, genetik malzemeyi bir organizmadan diğerine aktarmak ve sentetik yaşam yaratmak gibi, her biri yirmi birinci yüzyılın en acil sorunlarını çözme potansiyeli taşıyan projeler geliştirmektedir.

Baskı Yılı: 2008