YARDIM / SSS

Herkesi, kültür ve eğlence dünyasının sunduğu zenginlikleri daha sık, daha kolay ve daha nitelikli bir şekilde keşfetmeye, keyfini çıkarmaya ve paylaşmaya teşvik eden, böylece insanları ortak bir platformda bir araya getiren ve hayatın her anını zenginleştiren bir dünya.

Nasıl Sipariş verebilirim?

Alışveriş yapmak için üye girişi yapmalısınız. Sipariş vermek için aşağıdaki adımları izlemelisiniz.

1. İncelediğiniz ürünü sepetinize ekleyiniz.

2. “Sepetim” sayfasında ürün bilgilerinizi kontrol ediniz. Değişiklik yapmak istediğiniz alanlar varsa güncelleyiniz.

3. Ödeme yapmak için “SATIN AL” butonuna basınız.

4. Teslimat ve fatura adresinizi seçiniz. “Yeni Adres Ekle” seçeneği ile farklı bir teslimat adresi girebilirsiniz.

5. “Kargo teslim adresi, fatura adresi ile aynı.” seçeneğini tıkladığınızda, teslimat adresinize fatura kesilecektir.(E-Fatura mükkellefiyseniz, faturanız sistem üzerinden gönderilecektir.)

6. Farklı bir adres ve kişiye/kuruma fatura kesilecek ise; tiki kaldırmanız gerekmektedir. Bu durumda yeni adres bilgilerini ekleyebilirsiniz.

7. Siparişi tamamla butonuna basarak “Ödeme” sayfasına gelerek ödeme tipini seçiniz.

8. “Mesafeli Satış” ve “Ön Bilgilendirme” kabul sözleşmelerini onayladıktan sonra “SİPARİŞİ TAMAMLA” seçeneği ile siparişinizi sonlanlandırınız.

Sipariş hakkında nasıl bilgi alabilirim?

Siparişinizin durumunu “Hesabım” menüsünden “Sipariş Bilgilerim” sayfasından öğrenebilirsiniz.

Siparişime ürün ekleyebilir miyim?

Onayladığınız siparişinize daha sonradan ekleme yapılamamaktadır.

Siparişimi hediye paketi yapabilir misiniz ve hediye notu ekleyebilir miyim?

Evet. Sepetinize gidiniz ve “Hediye Paketi Yap” butonuna basınız. Ekrana gelen kutucuğa hediye notunuzu yazınız ve “kaydet”ı tıklayınız. (en çok 275 karakter)

Hediye paketi ücretsiz mi?

Hediye paketi servisimiz ücretlidir. 9,99 TL kaşılığında hediye paketi yaptırabilirsiniz.

Yurtdışından sipariş verebilir miyim?

Sitemize yurt dışından da sipariş verebilirsiniz.

Siparişin parçalı olarak gönderilmesi ne demektir ve neden yapılmaktadır?

Sizi daha fazla bekletmemek adına stokta olan ürünlerinizi sevk ederiz. Kalan ürünlerinizi ise ikinci gönderim ile kargoya teslim ederiz. Bu işlemden dolayı ek bir kargo ücreti alınmamaktadır.

Hediye kartını siparişimde nasıl kullanabilirim?

Hesabınıza tanımlanmış hediye kartlarınızı kullanmak için ödeme sayfasındaki hediye kartımı kullan butonuna basmanız yeterlidir. Hediye kartı tek kullanımlık bir ödeme aracıdır. Hesabınıza tanımlanmış hediye kartlarınız birleştirilemez. Sepet tutarınız hediye kartınızdaki miktardan büyükse, kalan tutarı dilediğiniz ödeme yöntemi ile tamamlayabilirsiniz.

Ön siparişli yabancı kitap nedir ve nasıl satın alabilirim?

Ön sipariş hizmeti ile stoğu olmayan yabancı dildeki kitapları, yurtdışından size özel olarak temin ediyoruz. Yabancı dilde kitapları D&R üyeliği oluşturarak satın alabilirsiniz. Siparişiniz ortalama 28 gün için teslim edilir.

Ön siparişli yabancı kitap alışverişimde gümrük ve kargo masrafı öder miyim?

Gümrük ve kargo masrafı olmaksızın yalnızca satın almış olduğunuz kitabın ücretini ödersiniz.

Ön Siparişli yabancı kitaplarda teslimat süreçleri nasıl işler?

Kitabın gönderileceği yurtdışındaki anlaşmalı yayınevinden stok kontrolü sağlanır ardından stok var ise depoya sevk edilir ve ithalat süreci başlatılmış olur. Sipariş vermiş olduğunuz yabancı kitabın stoğu olmaması durumunda kitabın yurtdışından temin edilecek olması sebebiyle teslimat süresi değişiklik gösterebilir. Baskı tarihi belirsiz olması durumunda sipariş gecikmeli teslim edilebilir. Pazar kısıtı ve baskısı tükenme durumlarında ise sizlerle iletişime geçilerek ilgili durum aktarılır ve onayınız üzerine siparişiniz iptal edilerek ücret iadeniz sağlanır.

Ön siparişli yabancı kitaplarda teslimat neden gecikir?

Sipariş vermiş olduğunuz kitabın baskı tarihi belirsiz olması sebebiyle siparişinizde gecikme olabilir. Sizleri sipariş durumunuzla ilgili bilgilendiriyor olacağız.

e-Kitap Nedir ?

e-Kitap; tablet, telefon ve e-okuyucu gibi cihazlardan okuma deneyimi sunan dijital bir kitaptır.

KOBO nedir?

Kobo, e-okuyucu cihazları satan ve e-Kitaplarınızı e-okuyucu, tablet veya telefonlarınızda okuyabileceğiniz platform hizmeti sunan bir e-okuyucu markasıdır.

e-Kitabın avantajları nelerdir?

Dilediğiniz kitabı, baskısını beklemeden dilediğiniz an, dilediğiniz yerde, daha uygun fiyata okuyabilirken, aynı zamanda sürdürülebilir yaşama da katkı sağlayabilirsiniz.

Nasıl e-Kitap satın alabilirim?

Dr.com.tr’de D&R üyeliğinizin olması gerekmektedir. Dr.com.tr’ye D&R üyeliğinizle giriş yaparak, dilediğiniz e-Kitabı seçip sepetinize ekleyebilir ve sepetinizde satın alma seçeneğini tıklayarak, ödeme adımlarını takip edip, satın alabilirsiniz. Üye girişi yapmak için tıklayınız.

e-Kitap nasıl okuyabilirim?

1. Dilediğiniz e-Kitabı seçin ve sepete ekleyin.

2. Sepete gidin ve satın alma adımlarını takip ederek e-Kitabınızı satın alın (Eğer üye girişi yapmadıysanız bu aşamada üye girişi ekranına yönlendirileceksiniz.)

Tablet veya telefonunuzdan e-Kitap okumak isterseniz,

1. Google Play Store veya Appstore’dan “Kobo Books Okuma Uygulaması”nı cihazınıza indirin.
Uygulamanın “Giriş Yap” sayfasının sol alt kısımdaki “Oturum Açın” butonuna tıklayın. (“Google ile Oturum Açın” yerine belirtilen seçeneği seçmeniz gerekmektedir.)

2. “Oturum Açın” sayfasına yönlendirildiğinizde, sayfanın altındaki “Şunu kullanarak oturum aç D&R” butonuna tıklayın ve üyelik bilgileriniz ile giriş yapın.

Kobo uygulamanız içindeki kitaplarım bölümüne giderek, satın almış olduğunuz e-Kitaplarınızı görüntüleyebilir ve okumak istediğiniz e-Kitabı seçerek okumaya başlayabilirsiniz.

Kobo e-okuyucunuzdan e-Kitap okumak isterseniz,

1. Kobo e-okuyucu cihazınızı wifi’ye bağladıktan sonra, “Oturum Açın” sayfasına yönlendirildiğinizde, sayfanın altındaki “Şunu kullanarak oturum aç D&R” butonuna tıklayın ve üyelik bilgileriniz ile giriş yapın.

2. Açılan anasayfa ekranından, satın almış olduğunuz e-Kitaplarınızı görüntüleyebilir ve okumak istediğiniz e-Kitabı seçerek okumaya başlayabilirsiniz.

Web’de e-Kitap okumak istiyorsanız,

1. Kobo.com üzerinden D&R hesabınız ile giriş yaparak sitenin ana sayfasında, sağ üstte yer alan “hesabım” butonunun altındaki “e-Kitaplarım” seçeneğine tıklayarak kütüphanenize ulaşabilir, satın almış olduğunuz e-Kitaplarınızı görüntüleyebilir ve “şimdi oku” butonuna tıklayarak e-Kitaplarınızı okumaya başlayabilirsiniz.

e-Kitabı iade edebilir miyim?

e-Kitap iadesi olmayan bir dijital üründür. Ancak ürünün ayıplı olması halinde (içerik problemleri, teknik sorunlar vb) cayma hakkı kullanılabilir.

Satın aldığım e-Kitapları neden göremiyorum?

Satın aldığınız kitapları, kitaplığınızda görüntüleyememeniz durumunda, eğer D&R ve Kobo hesabınıza aynı e-posta adresi ile giriş yapıyorsanız, bu iki hesabınızı birleştirmeniz gerekir. Öncelikle Kobo hesabınızdan oturum açmalısınız. Kobo hesabınız açıksa aşağıdaki adımları izleyerek hesapları birleştirebilirsiniz.

1. Kobo.com’a giriş yapın.

2. Oturum’u açın.

3. “Hesabım” butonunun üstüne gelerek “Hesap Ayarları” butonuna tıklayın.

4. Sayfanın altındaki “Oturum Açma Seçenekleri” alanında, D&R hesabını bulun ve bu hesaba bağlan seçeneğine tıklayın.

5. Ortak hesap oturum açma bilgilerinizi girmek için ekrandaki talimatları izleyin.

6. Bir kez hesap birleştirdikten sonra “D&R ile Oturum Aç” seçeneği ile Kobo.com’a giriş yapabilirsiniz.

e-Kitabı satın aldıktan ne kadar süre sonra okuyabilirim?

e-Kitabın dijital bir ürün olması sebebiyle kargo beklemeden, kitabınızı satın alır almaz tablet, telefon ve e-okuyucunuzdan anında okuyabilirsiniz.

Kobo e-okuyucum olmadan da e-Kitap okuyabilir miyim?

e-Kitap okumak için e-okuyucunuzun olması zorunluluğu yoktur. Tablet ya da telefonunuza indirmiş olduğunuz Kobo e-okuyucu uygulamasından da e-Kitap okuyabilirsiniz.

e-Kitap Hediye Kartı nedir?

Sevdiklerinize ve kendinize hediye edebileceğiniz sadece e-Kitap satın alınmasını sağlayan belirli bakiyeler yüklenmiş sanal kartlardır.

e-Kitap Hediye Kartı nasıl satın alabilirim?

https://www.dr.com.tr/hediyekarti linkinden sağ tarafta yer alan “e-Kitap Hediye Kartı Seç” ikonuna tıklayarak, farklı baremlerdeki hediye kartlarını satın alabilirsiniz. Satın alma sırasında sorulan Gönderilecek Kişi ve Gönderilecek Kişinin e-Posta Adresi’nin doğru girmenizi rica ederiz. e-Kitap Hediye Kartı iadesi olmayan dijital bir üründür.

Faturanın kurumsal şirket adına kesilmesini istiyorum. Ne yapmayalım?

Siparişinizi oluşturma aşamasındayken “Ödeme” sayfasında yer alan “Fatura Adresi” bölümünden “+Yeni Adres Ekle” butonunu tıklayınız. “Adres Tipi”nizi “Kurumsal” olarak işaretleyiniz. Bu şekilde formu doldurunuz ve kaydediniz.

Verdiğim siparişin fatura bilgilerini değiştirebilir miyim?

Siparişiniz henüz kargoya verilmedi ise fatura bilgilerinizi değiştirebilirsiniz.

Sipariş ettiğim ürünler ile faturamın farklı adrese gelmesini istiyorum. Mümkün mü?

Evet. Siparişinizi oluşturma aşamasındayken “Ödeme” sayfasında yer alan “Kargo teslim adresi, fatura adresi ile aynı.” seçeneğini boş bırakmanız/tıklamamanız durumunda fatura ile ürünlerin farklı adreslere gönderilmesi sağlanacaktır.

Ürünlerim tarafıma ulaştı ancak faturam neden gelmedi?

Teslimat ve fatura adresiniz aynı olsa da “Kargo teslim adresi, fatura adresi ile aynı” seçeneğini işaretlemeniz gereklidir. Aksi halde faturanız ayrı olarak sevk edilmektedir.

Siparişimi nasıl iptal edebilirim?

Siparişinizi, faturanız kesilmeden hemen önce iptal edebilirsiniz. “Siparişlerim” sayfasından siparişinize ulaşabilir, “Siparişiniz Hazırlanıyor” aşamasında olan siparişinizi ya da içerisinden bir veya birden fazla ürünü “Sipariş Detay” alanına tıkladıktan sonra “İptal Et” butonunu kullanarak iptal edebilirsiniz.

Ayrıca siparişiniz adresinize geldiğinde kargo personelinden teslim almayarak tarafımıza geri gönderilmesini sağlayabilirsiniz.

Siparişimde yer alan bir veya birkaç ürünü iptal edebilir miyim?

“Siparişlerim” sayfasından siparişinize ulaşabilir, “Siparişiniz Hazırlanıyor” aşamasında olan siparişinizin içerisinden bir veya birden fazla ürünü “Sipariş Detay” alanına tıkladıktan sonra “İptal Et” butonunu kullanarak iptal edebilirsiniz.

Havale ile oluşturduğum ve henüz onaylanmayan siparişimi iptal edebilir miyim?

Havale ile oluşturduğunuz sipariş, ödeme yapmamanız halinde 2 iş günü içerisinde iptal olacaktır.

İptal edilen hediye kartımı aktif hale getirebilir miyim?

Hediye kartları tek kullanımlıktır. İptal ettiğiniz siparişinizde Hediye Kartı kullanıldı ise tekrar aktif hale getirilmesini talep edebilirsiniz. Hediye Kartınızı aktif hale getirmek için “İletişim” sayfasının “Bize Yazın” bölümünden “KAMPANYA ve HEDİYE ÇEKLERİ İLE İLGİLİ SORULARINIZ” konu başlığını seçiniz, ilgili alanları doldurarak “GÖNDER” tuşuna basınız. Talebiniz incelenerek işleminiz yapılacaktır.

İptal edilen siparişimde hediye kartı kullandıysam, iptal edilen tutar kartıma yüklenir mi?

İptal edilen siparişlerinizde kullandığınız tutar, hediye kartınıza geri yüklenecektir.

İptal talep ettiğim ürün/ürünler kargoya verilmiş ise ne yapabilirim?

Kargoya verilen siparişinizi, siparişiniz adresinize geldiğinde kargo personelinden teslim almayarak tarafımıza geri gönderilmesini sağlayabilirsiniz.

Ayrıca iletişim kanallarından bize ulaşarak siparişinizin iadesini talep edebilirsiniz.

Siparişim kaç günde teslim edilir? Teslimat seçenekleriniz nelerdir?

Siparişinizi oluşturduğunuz esnada “Teslimat Bilgileri” sayfasında sipariş teslim tarihi belirtilmektedir. Siparişiniz bu tarihe uygun olarak sevk edilecektir.

Siparişleriniz için Adrese Teslim, seçili il/ilçeler için Ertesi Gün Teslimat ve Teslimat Noktası olmak üzere 3 farklı teslimat seçeneği sunulmaktadır.

Siparişimin parçalı olarak tarafıma teslim edildiğini nasıl anlarım?

Tarafınıza teslim edilen ürün ya da ürünleri faturanızdan kontrol edebilirsiniz. Parçalı olarak gönderilen siparişlere ait faturaların alt kısmında henüz sevk edilmemiş ürünlere ait bilgilere ulaşabilirsiniz.

Ayrıca “Siparişlerim” sayfasından “Sipariş Detay” alanını tıklayarak sevk edilen ve henüz sevk edilmemiş olan ürünlerinize ait bilgileri görebilirsiniz.

Teslimat adresini ve/veya alıcı isimlerini değiştirebilir miyim?

Siparişinize ait teslimat adresini veya alıcı ismini faturanız kesilmeden hemen önce, iletişim kanallarından bize ulaşarak değiştirebilirsiniz.

Yurtiçi gönderilerde kargo ücret tutarınız nedir?

300TL ve üzeri tutarındaki siparişlerinizde yurtiçi adresler için kargo ücreti alınmamaktadır.

300 TL altındaki siparişlerinizde ise yurtiçi adresler için kargo ücreti 39.90 TL’dir.

Ertesi Gün Teslimat hizmeti için kargo ücretine 30 TL ilave edilmektedir.

Yurtdışı kargo ücretleriniz nedir?

Siparişinizin içeriği ve bölgesine göre kargo ücreti değişmektedir.

Yurtdışından sipariş verdiğimde ek ödeme yapacak mıyım?

Söz konusu ürünün/ürünlerin alımı nedeniyle yasa, yönetmelik ve ilgili yasal düzenlemeleri uyarınca tahakkuk ettireceği gümrük vergisi, harç ve diğer masraflar, her türlü mali yükümlülük teslim alacak kişiye aittir.

Hangi ülkelere sevkiyat sağlıyorsunuz?

Teslimat adresi eklediğinizde ülke bölümünden seçeceğiniz her yere sevkiyat sağlanabilmektedir.

“Hasar Tespit Tutanağı” nedir?

“Hasar Tespit Tutanağı” siparişinizin tarafınıza hasarlı ulaştığını tutanak altına alan bir evraktır. Tarafınıza ulaşan siparişinizi kontrol edip, siparişinize ait ürün ya da ürünlerin hasarlı olduğunu tespit etmeniz halinde hasarlı ürünler için “Hasar Tespit Tutanağı” doldurabilirsiniz. Tutanağı kargo personeli ile beraber doldurmalı ve imzalamalısınız.

Pudo teslimat noktası nedir?

Pudo siparişlerinizi 7/24 teslim alabileceğiniz bir kargo otomatıdır.

Pudo teslimat noktasına nasıl sipariş verebilirim?

Teslimat noktası servisi kapsamındaki ürünler için aktif konumdaki hizmet bölgeleri gösterilmektedir. Size en yakın Pudo noktasını seçerek siparişinizi verebilirsiniz.

Pudo teslimat noktasından siparişimi nasıl teslim alabilirim?

Paketin teslimat durumu ile ilgili bilgilendirme SMS’i kargomsende tarafından tarafınıza iletilir. Paket ilgili Pudo teslimat noktasına teslim edildikten sonra Kargomsende tarafından 5 haneli teslimat kodu iletilir.
İletilen kod ile paketinizi 3 iş günü içerisinde Pudo noktasından teslim alabilirsiniz. 3 iş günü içerisinde teslim alınmayan ürünler için iade süreci başlatılacaktır.

Pudo noktasından teslim için ek ücret öder miyim?

Teslimat noktası servisi için ek bir ücret talep edilmez. Standart kargo ücreti talep edilir. Eğer ücretsiz kargo ise ücret ödenmez.

Pudo noktası teslimatlarımda paketi teslim alırken problem yaşadığımda ne yapmalıyım?

Pudo noktasına ulaşan ve teslim alma sırasında problem yaşanan paketler için 0850 240 0 240 numaralı Pudo müşteri hizmetleri aranmalıdır. Pudo tarafından SMS olarak iletilen kod müşteri hizmetleri temsilcisi ile paylaşılmalıdır.

Aldığım ürünü nasıl iade edebilirim?

Satın aldığınız ürünleri 14 gün içinde iade edebilirsiniz. Ancak, cayma hakkı kullanılamayan ürünleri iade edemezsiniz.

İade etmek istediğiniz ürünleri, orijinal kutuları içinde ve zarar görmeden tüm aksesuarları ve yanında iletilen hediyeler ile birlikte geri göndermeniz gerekiyor. İade sürecini başlatmak için "Siparişlerim" sayfasında listelenen siparişlerinizin altında görünen "Kolay İade" butonuna tıklamanız yeterli olacaktır. İade edilemeyen ürünlerde bu seçenek görüntülenmeyecektir.

Daha fazla bilgi için 0850 266 37 37 numaralı müşteri hizmetlerimizle iletişime geçebilirsiniz.

İade için herhangi bir ücret ödeyecek miyim?

İadelerinizi anlaşmalı olduğumuz kargo firmaları ile iade kargo kodu alarak ücretsiz gönderebilirsiniz.

* İade kargo kodu kullanmadan karşı ödemeli gönderilen kargolar, teslim alınmayarak tarafınıza iade olarak dönecektir.

İade kargo kodumu kaybettim, nasıl ulaşabilirim?

"Hesabım" sayfasındaki "Siparişlerim-İadelerim" ekranından iade kargo kodunuza tekrardan ulaşabilirsiniz.

İade kargo sürem doldu, ne yapabilirim?

İade kodu süreniz 7 gündür.İade kodu süreniz 7 gündür.

7 gün iade kodu süresinin dolması durumunda siparişiniz, 14 günlük iade sürecindeyse tekrardan iade kodu alabilirsiniz.

İademi kargo firmasına nasıl teslim edebilirim?

Oluşturmuş olduğunuz iade kodunuzla size en yakın ilgili kargo şubesine teslim ederek ücretsiz gönderebilirsiniz.

İadenizin tarafımıza hasarsız teslim edilebilmesi için özenle paketlemeye dikkat etmelisiniz.

Ürünün ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurlarının zarar görmesi durumunda iadeniz kabul edilmeyecektir.

İade şartlarınız nelerdir?

Ürünlerinizi cayma hakkı kapsamında iade edebilmeniz için orijinal ambalajında/kutusunda, tüm aksesuarları ile birlikte, varsa promosyon ürünü ile birlikte göndermeniz gerekmektedir. Orijinal ambalajı/ kutusu açılan ve kullanıcı hatası sonucu arızalı/kusurlu halen gelen ürünlerin iadesi kabul edilmez.

Ürün, hasarlı, kırık bir şekilde ulaştı ise ne yapabilirim?

Ürünü hasarlı, kırık bir şekilde teslim almanız durumunda, öncelikle bu durumu “Hasar Tespit Tutanağı” ile belgelemeniz gerekmektedir.

Siparişiniz ile ilgili yaşadığınız problem(ler) hakkında, iletişim kanallarımız aracılılığı ile bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Hangi ürünleri iade edemem?

“Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler”e konu olan ürünlerin ambalajı açıldığı an ve kullanıcı hatası sonucu kusurlu/arızalı/bozuk hale gelen ürünlere iade işlemi yapılamamaktadır.

Cayma Hakkının geçerli olmadığı ürünler nelerdir?

Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde ve maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin ürünler. (Toner, kartuş, şerit vb.)

Satış değerini kaybetmiş ürünlerin (ambalajı hasarlı/açık/sim kart takılmış cep telefonları) ambalajlarının açılması durumunda değişim/iade işlemleri cayma hakkı kapsamında değerlendirilmemektedir.

Sağlık ve hijyenik açıdan ikinci bir kişi tarafından denenemeyecek/kullanılamayacak ürünler (Mayo, iç çamaşırı, küpe, kozmetik vb.), hızlı bozulabilecek ya da son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler cayma hakkı kapsamında değerlendirilmemektedir.

Kullanım esnasında vücut ile birebir temas gerektiren ve kullanımla beraber sağlık açısından tehlike arz edebilen ürünler cayma hakkı kapsamında değerlendirilmemektedir. (Tüm kişisel bakım ürünleri, kulak içi /kulak üstü kulaklık, saat, akıllı bileklik vb.)

Büyük desili ürünlerde (Beyaz eşya, TV vb.) ambalajın teknik servis tarafından açılmadığı durumlar veya hasarlı ambalajlarda tutanak tutulmaması durumunda cayma hakkı geçerli değildir.

Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetler. (Montaj vb.)

Finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olan ve satıcının kontrolünde olmayan, fiyatı değişiklik gösteren mal veya hizmetler. (Altın, ziynet vb.)

Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlar.

İade ürünlerimi tarafınıza nasıl gönderebilirim?

Siparişlerim ya da sipariş detaylarım sayfasına ulaşarak, kargo şubesine teslim ve adresimden ücretsiz alınsın seçeneklerinden birini seçerek iade talebinizi oluşturabilirsiniz.

- Kolay iade menüsüne girin.

- İade ürünleri kargo şubesine teslim edecekseniz;

  • Kargo şubesine teslimi seçin.
  • İade talebini oluştur butonuna bastıktan sonra iade talebiniz oluşturulacaktır.
  • Ekranda görüntülenen kargo kodunu not alın.
  • Bu kod ile birlikte en yakın kargo şubesine ürünlerinizi ücret ödemeden teslim edebilirsiniz. Kargo kodunuz e-posta adresinize de iletilecektir. Bu kodla 7 gün içerisinde paketlediğiniz ürünlerinizi kargo şubesine teslim etmelisiniz.

- Adresimden ücretsiz alınsın seçeneği ile teslim edecekseniz;

  • Adresimden ücretsiz alınsını seçin.
  • İade talebini oluştur butonuna bastıktan sonra iade talebiniz oluşturulacaktır.
  • Kargo şirketi tarafından adresinizde ziyaret edileceksiniz. Ziyaret edileceğiniz tarih için kargo şirketi tarafından bilgilendirileceksiniz.
  • Paketlediğiniz ürünlerinizi kargo personeline teslim etmelisiniz.

Adresimden ücretsiz alınsın seçeneği sadece KARGOMsende tarafından teslim edilen siparişlerde ve belirli il ve ilçelerde geçerlidir.

İade etmek istediğiniz ürünleri, e-arşiv fatura ile birlikte göndermeniz/teslim etmeniz gerekmektedir.

İade talebimin durumunu nasıl takip edebilirim?

"Hesabım" sayfasındaki "Siparişlerim-İadelerim" ekranından tüm iade süreçlerinizi takip edebilirsiniz. İade sürecinde meydana gelen değişiklikler, bize sağladığınız iletişim adresi üzerinden de size bildirilecektir.

İade talebimi iptal edebilir miyim?

Siparişlerim-İadelerim ekranından iade talebi oluşturduğunuz siparişi seçip "İadeyi İptal Et" butonunu tıklayarak iade talebinizi iptal edebilirsiniz.

14 günlük iade sürem doldu, iade talebi oluşturabilir miyim?

Mesafeli Satış Sözleşmesine göre internetten veya mobilden satın alınan bir ürünü iade etme süresi 14 gündür.14 günlük sürenin dolması durumunda iade talebi oluşturulamamaktadır.

14 günlük iade süreniz, ürünün size teslim edildiği gün başlar.

İade ettiğim "Ürün Bedeli" tarafıma ne zaman iade edilecektir?

İadenizin onaylanması durumunda bankanıza bağlı olarak 2-10 İş Günü içerisinde ödeme türü ve şeklinize göre tarafınıza geri ödenecektir. Havale/EFT ile yaptığınız ödemenin geri ödemesi için Hesabım / IBAN Bilgilerim sayfasından IBAN bilginizi eklemeniz gerekmektedir.

Kampanyadan yararlandığım bir siparişte iptal ya da iade yaparsam kampanya iptal olur mu?

İptal ya da iade sonrası siparişte kalan ürünler kampanya şartlarını sağlamıyorsa ücret iadesi, iptal ya da iade edilen ürünler için kampanyadan gelen indirim tutarı düşülerek yapılır.

İptal ve iade sonrasında üye kuponları / kampanyaları yeniden tanımlanır mı?

İade edilen ürünlerin satın alımında kullanılan kuponlar ve kampanyalarla ilgili tüm sorularınızı müşteri hizmetlerimize yönlendirmenizi öneririz.

Daha fazla bilgi için 0850 266 37 37 numaralı müşteri hizmetlerimizle iletişime geçebilirsiniz.

İadem kabul edilmez ise ne olur?

İadesi kabul edilmeyen ürünler, tarafınıza geri gönderilmektedir.

Ürün değişimi yapabilir miyim?

Satın aldığınız ürünleri farklı bir ürün ile değiştiremezsiniz. Ama dilerseniz ürünün iadeye uygun olması koşuluyla değiştirmek istediğiniz ürünle ilgili ürün iade sürecini başlatabilirsiniz.

Ürün hasarlı, kırık bir şekilde ulaştı ise ne yapabilirim?

Hasar Tespit Tutanağı, aldığınız ürünün hasarlı bir şekilde size teslim edildiğini belgeleyen bir tutanaktır. Teslim aldığınız tüm paketleri kontrol etmenizi öneririz. Eğer paketin içindeki ürün hasarlıysa, bu durumu kargo personeli ile birlikte tutanağa kaydetmelisiniz. Son olarak tutanakta hem sizin hem de ürünü teslim eden kargo personelinin imzası olmalıdır.

Kusurlu/arızalı/bozuk çıkması nedeni ile size gönderdiğim ürün(ler) için nasıl bir yol izliyorsunuz?

Tarafımızca teslim alınan ürünlerin öncelikle ambalajı ve aksesuarları kontrol edilmektedir. Garanti kapsamındaki ürünler yetkili servislerine, garanti kapsamındaki dışındaki ürünler ise incelenmek üzere tedarikçi firmalarına gönderilmektedir.

Kusurlu/arızalı/bozuk çıkması veya sonradan kusurlu/arızalı/bozuk hale gelmesi nedeni ile size gönderdiğim ürün(ler) için kargo ücreti alıyor musunuz?

Kusurlu/Arızalı/Bozuk çıkması durumlarında kargo ücreti alınmamaktadır.

Garanti kapsamındaki ürünlerin teknik servis süreçleri ne kadardır ve yasal süreç ne zaman başlar?

Garanti kapsamındaki ürünlerin Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği uyarınca azami tamir süresi 20 iş günüdür. Yasal süre, yetkili servise ürününüz ulaştığında başlatılmaktadır.

Kusurlu/arızalı/bozuk çıkan veya sonradan kusurlu/arızalı/bozuk hale gelen ürün/ürünler ile ilgili haklarım nelerdir?

Ürünün/ürünlerin ayıplı (kusurlu/arızalı/bozuk) olduğunun anlaşılması durumunda aşağıdaki haklara sahipsiniz.

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

d) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme.

**Bu haklardan birinin kullanılabilmesi için ayıbın varlığının tespiti gereklidir. Söz konusu üründe/ürünlerde bir ayıp mevcut mu, mevcutsa imalattan mı kaynaklandığı, yoksa kullanım hatasından mı kaynaklandığı yetkili servis veya tedarikçi firmalar tarafından saptanacaktır. Bu işlemin sonucuna göre eğer kullanım hatasından kaynaklı bir kusur/arıza/bozukluk bulunmamakta ise bu haklardan birini kullanabilirsiniz.

Garanti kapsamındaki ürünümü yetkili servise kendim gönderebilir miyim?

Dilerseniz ürününüzü yetkili servise siz gönderebilirsiniz.

Garanti belgesini kaybettim. Teknik servise gönderilmek üzere, ürünümü tarafınıza gönderebilir miyim?

Ürününüzü faturası ile tarafımıza gönderebilirsiniz. Faturanız mevcut değil ise sipariş numarası ile fatura talep edebilirsiniz.

Sipariş verdiğim ürünlerin tamamı paketin içinden çıkmadı. Ne yapmayalım?

Öncelikle;

Faturanızdaki ürünlerle paketin içinden çıkan ürünleri kontrol edin.

Siparişiniz parçalı/kısmen gönderildi ise;

Faturada/irsaliyede yer alan ürünlerle paketiniz içinden çıkan ürünler aynı olacaktır. Ayrıca faturanızın/irsaliyenizin hemen alt tarafında “**Siparişinize ait diğer ürün(ler) tedarik sürecindedir.” şeklinde bilgi yer aldığını göreceksiniz. Bu durumda tarafınıza gelen paketi kabul edebilirsiniz.

Faturanızda/irsaliyenizde yer alan ürünlerin tamamı paketiniz içinden çıkmadı ise;

Durumu kargo elemanının şahitliğinde tutanağa geçirmelisiniz ve ilgili tutanağı bilgi@dr.com.tr adresine göndermelisiniz. Mailiniz tarafımıza ulaştığında ürününüz/ürünleriniz tarafınıza sevk edilecek aksi halde bedel iadesi sağlanacaktır.

“Faturada/irsaliyede yer alan ürünler ile paket içinden çıkan ürünler farklı, ne yapmayalım?

Tarafınıza gelen ürün/ürünler size ait değil ise; paketi kabul etmeyerek kargo görevlisine teslim ediniz ve bu durumu iletişim sayfamızdan bize bildiriniz. Veya (0850) 266 06 06 no’lu Müşteri Hizmetleri numaramızdan destek alabilirsiniz.